Önce Kendini İkna Et

İkna etmenin 6 yolu! Hayır hayır 5 yolu! Yetmez 12 yolu ve hatta 21 yolu! Google’a iknanın yolu yazdığınızda gelen şeyler bunlar. Bu yollar arasında söylenenlerden bir kısmına muhtemelen katılırız, ancak tamamına ikna olacağımız şüphelidir ki kaç yol olduğu konusunda bile bir fikir birliği göremiyoruz. Belki de, ki bence öyle, “iknanın şu kadar yolu” denildiğinde ikna ancak son anlamıyla yani “kandırma” anlamıyla kullanılıyor. (İkna (TDK): Bir konuda birinin inanmasını sağlama, inandırma, kandırma.)

Amaç kandırmak ise ve elde etmek istediğimiz sonuç kısa vadeli ise, ve  ilişkiyi uzun vadeli olarak sürdürmek istemiyorsak bu yollara başvurmak düşünülebilir elbette. Hatta daha ileriye gidelim, kandırdığımız kişinin/kişilerin yaşadıklarını anlatmak için yeterince olanağı olmadığını düşünüyorsak neden olmasın. Burada bilginin ne kadar kolay ve hızlı yayılabildiği, sosyal medyanın gücü ile ilgili düşündüklerinizi şöyle bir aklınızdan geçirin! Evet işte o sebepledir ki kandırmak artık hiç sürdürülebilir bir şey değil. Açılan mekanların önemli bir kısmının artık çok hızlı kapanıp yerlerine yenilerinin açılmasının sebebi de bu belki.  

Kandırmak değilse ne peki? Kelimenin ilk iki anlamı inanmasını sağlama ve inandırma daha etik geliyor kulağa. Biraz daha derinleştirirsek, kelimenin etimolojisinden hareketle “kani kılma, kanaat getirtme” (https://www.etimolojiturkce.com/kelime/ikna) anlamını da not edebiliriz. 

Bu noktada benim düşüncem, bugün sürdürülebilir ikna etmenin, gerçekten inandırıcı olmanın yegâne yolunun önce ve mutlaka kendini inandırmak olduğu yönünde. Kendin ikna değilsen, ikna etmen mümkün değil. Aynı şekilde, karşındakini kandırmak için de öncelikle kendini (karşıdakini kandırabileceğin hakkında) kandırman gerekiyor. Eh, insanın en çok ve en etkili şekilde de kendini kandırabildiğini hatırlayınca, daha bir belirginleşiyor ne yapılması gerektiği. 

Pratik anlamıyla, örneğin yıllık bütçe konusunda yönetimi ikna etmen mi gerekiyor, önce kendini ikna et. Kurum kültürüne dair öne çıkarmak istediğin boyutlar konusunda insanları ikna etmen mi gerekiyor, önce kendini ikna et. Müşterini senin ürününü almaya ikna etmen mi gerekiyor, önce kendini ikna et. İş görüşmesinde en iyi adayın sen olduğuna ikna etmen mi gerekiyor, önce en iyi aday olduğuna dair kendini ikna et. Bu şekilde baktığında kendini ikna edemiyorsan, belki doğru yerde değilsindir, veya belki biraz daha çalışman çaba göstermen gerekiyordur. 

Kendin ikna olduktan, enerjinin önemli kısmını kendini ikna etmeye harcadıktan sonra, inandığın şeyi yaygınlaştırmak için ilave tavsiyelere başvurabilir, ikna etme girişimini planlayıp etkili bir sunum haline getirebilirsin.

Önce Kendini İkna Et” için 2 yorum

  1. Merhabalar,

    İkna etmek; iletişimde üstünlük kurma amacıyla yapılmaktadır. Bir konu hakkında, karşımızdaki insanı inandırmak ve o insanı kendi düşüncemiz tarafına çekme durumu ikna etmek deyimiyle açıklanmaktadır.

    Çevrenizdeki insanlar sizi kolaylıkla ikna ediyor mu? Bir mağazaya girdiğinizde, aslında ihtiyacınız olmayan bir kıyafeti, satış danışmanının sizi yönlendirmesiyle satın alıp çıkıyor musunuz?

    Ne zaman ikna edilmeye açık hale geliriz? Örneğin; zayıf anlarımızda. Yorgun olduğumuz akşam saatlerinde ya da gergin hissettiğimiz zamanlarda ikna edilmeye açık oluruz. İkna ile ilgili yeni yazdığım yazımı okumanız için ben de sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/en-sik-kullanilan-5-ikna-yontemi/

    Umuyorum faydalı olur,
    keyifli okumalar dilerim, sağlıkla kalın.

    Beğen

Yorum bırakın, konuşalım